W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

mgr Sylwia Stachurska-Ćwiek

imię i nazwisko: Sylwia Stachurska

stopień / tytuł naukowy: magister filologii, specjalność filologia angielska

stanowisko: asystent naukowo-dydaktyczny

adres e-mail: s.stachurska@ujd.edu.pl

https://orcid.org/0000-0001-5744-7418


Dydaktyka / Prowadzone zajęcia:

Praktyczna nauka języka angielskiego
Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej-ćwiczenia
Nauczanie języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym-ćwiczenia
Nowoczesne technologie w nauczaniu języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej


Obszar prac badawczych:

Kształtowanie rozwoju obcojęzycznej kompetencji komunikacyjnej z uwzględnieniem różnych zakresów i kontekstów nauczania/uczenia się na odległość


Wybrane publikacje:

  • Stachurska, S. (2019). Koncepcja kształcenia komplementarnego a rozwój kompetencji gramatycznej wśród przyszłych nauczycieli języka angielskiego. In D. Utracka (Ed.), Idee, wartości, słowa w życiu publicznym i sztuce, (pp.225-239). Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.
  • Stachurska, S. (2019). Incorporating e– learning in teaching English as a foreign language to PHD students. International Scientific Publications, 2019, 215-231.
  • Stachurska, S. (2019). The comparison between the impact of the flipped classroom and blended learning model on English foreign language learners’ academic achievement. ILTERG Conference Proceedings, 2019, 140-164.
  • Stachurska, S. (2018). Grywalizacja w nauczaniu języka angielskiego jako obcego w perspektywie teoretycznej i praktyczne. In Jaroch, A., Nosowicz, J. F., & Lingwistyczna Szkoła Wyższa (Warszawa), W dialogu języków i kultur. 7. (pp.305-334).
  • Stachurska, S. (2015). Inter generational second-language attrition within university- case study. In Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, (pp.85-88). Hradec Kralove: Magnanimitas.
  • Stachurska, S. (2015). The impact of blended learning in higher education on students’ language learning skills development- case study. In Education Alterntives, (pp. 266-277). Burgas: Science Events Ltd.
  • Stachurska, S. (2014). Problemy komunikacyjne w asynchronicznym nauczaniu na odległość na studiach wyższych w Rosińska-Mamej A. i Senderska J. (red.), Komunikacja niełatwa czyli o tym, co przeszkadza w skutecznym porozumiewaniu się. s. 219-231, Kraków: Libron.

Dodatkowe informacje:

  • Licencjonowany egzaminator międzynarodowych egzaminów PTE General oraz PTE Young Learners
  • Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie




Data dodania: 19 marca 2025