Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2022/2023, semestr letni
Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2022/2023, semestr letni
Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?
Ilość odpowiedzi TAK - 1158
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 73
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 23
Ilość odpowiedzi NIE - 13
suma ważnych odpowiedzi - 1267
średnia ocena - 4,88
Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?
Ilość odpowiedzi TAK - 1158
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 85
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 21
Ilość odpowiedzi NIE - 10
suma ważnych odpowiedzi - 1274
średnia ocena - 4,88
Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?
Ilość odpowiedzi TAK - 1040
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 150
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 46
Ilość odpowiedzi NIE - 31
suma ważnych odpowiedzi - 1267
średnia ocena - 4,74
Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?
Ilość odpowiedzi TAK - 1150
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 82
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 20
Ilość odpowiedzi NIE - 12
suma ważnych odpowiedzi - 1264
średnia ocena - 4,88
Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?
Ilość odpowiedzi TAK - 1101
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 121
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 29
Ilość odpowiedzi NIE - 18
suma ważnych odpowiedzi - 1269
średnia ocena - 4,82
Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?
Ilość odpowiedzi TAK - 1043
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 134
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 53
Ilość odpowiedzi NIE - 40
suma ważnych odpowiedzi - 1270
średnia ocena - 4,72
WNIOSKI
Na podstawie danych liczbowych można stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału. Każde kryterium zostało ocenione bardzo wysoko – podobnie jak w poprzednich latach. Można zatem stwierdzić, że proces dydaktyczny został przeprowadzony prawidłowo.
Po raz kolejny najwyżej oceniono życzliwość i szacunek wykładowców względem ankietowanych, sposób realizacji zajęć i przejrzystość kryteriów oceniania.
Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2022/2023, semestr letni
Pytanie 7 - Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego
WNIOSKI
Szczegółowa analiza zebranych na podstawie ankiet komentarzy pozwala stwierdzić, iż w zdecydowanej większości uwagi studentów wskazują na pozytywną ocenę zajęć dydaktycznych. Ankietowani podkreślają głównie profesjonalne prowadzenie zajęć przez wykładowców, ich dobre przygotowanie do zajęć, ogromną wiedzę, dobór metod i form zajęć, stopień zaangażowania w proces dydaktyczny. Często komentarze odnoszą się do życzliwego nastawienia, szacunku, zindywidualizowanego podejścia do studentów, zachęcania i inspirowania do pogłębiania wiedzy.
Uwagi negatywne pojawiały się sporadycznie. Dotyczyły – w pojedynczych przypadkach – głównie sposobu prowadzenia zajęć, niejasnych kryteriów oceniania, kontaktów interpersonalnych czy też doboru materiałów dydaktycznych.
W przypadku niepokojących komentarzy zalecono przełożonym przeprowadzenie rozmów wyjaśniających i dyscyplinujących pracowników, objęcie ich wsparciem metodycznym, a także większy monitoring ich zajęć w kolejnym semestrze.
Data dodania: 12 lutego 2025