W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2022/2023, semestr zimowy

Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2022/2023, semestr zimowy


Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?

Ilość odpowiedzi TAK - 1922
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 146
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 14
Ilość odpowiedzi NIE - 15
suma ważnych odpowiedzi - 2097
średnia ocena - 4,90


Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1897
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 170
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 20
Ilość odpowiedzi NIE - 5
suma ważnych odpowiedzi - 2092
średnia ocena - 4,89


Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1736
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 237
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 69
Ilość odpowiedzi NIE - 44
suma ważnych odpowiedzi - 2086
średnia ocena - 4,76


Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?

Ilość odpowiedzi TAK - 1871
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 159
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 25
Ilość odpowiedzi NIE - 21
suma ważnych odpowiedzi - 2076
średnia ocena - 4,87


Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?

Ilość odpowiedzi TAK - 1814
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 190
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 47
Ilość odpowiedzi NIE - 37
suma ważnych odpowiedzi - 2088
średnia ocena - 4,81


Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?

Ilość odpowiedzi TAK - 1700
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 244
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 79
Ilość odpowiedzi NIE - 62
suma ważnych odpowiedzi - 2085
średnia ocena - 4,72


WNIOSKI

Po raz kolejny analiza liczbowa odpowiedzi respondentów pozwala stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału. Zdecydowana większość prowadzących zajęcia zapoznała studentów / doktorantów / słuchaczy z programem zajęć podczas pierwszych zajęć, a zajęcia w przeważającej większości były realizowane zgodnie z planem. Tradycyjnie wysoko oceniono życzliwość i szacunek wykładowców względem ankietowanych, stopień przygotowania prowadzących i realizację przez nich zajęć.

Również przejrzystość i obiektywność kryteriów ocen zaproponowanych przez prowadzących nie budziła większych zastrzeżeń.



Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2022/2023, semestr zimowy


Pytanie 7- Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego


WNIOSKI

Zdecydowana większość komentarzy ankietowanych odzwierciedla pozytywne oceny zajęć dydaktycznych. Podobnie jak w dotychczasowych badaniach ankietowych respondenci podkreślają w większości profesjonalne przygotowanie prowadzących do zajęć, dobór różnorodnych metod i form zajęć, ich zaangażowanie, ogromną wiedzę, życzliwość i szacunek do studentów.

Uwagi negatywne dotyczą – w pojedynczych przypadkach – głównie sposobu prowadzenia zajęć, kryteriów oceniania, kontaktów interpersonalnych. W ich przypadku zaleca się przełożonym przeprowadzenie rozmów wyjaśniających i dyscyplinujących pracowników, a także udzielić im wsparcia metodycznego.





Data dodania: 12 lutego 2025