Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2023/2024, semestr zimowy
Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2023/2024, semestr zimowy
Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?
Ilość odpowiedzi TAK - 1848
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 194
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 20
Ilość odpowiedzi NIE - 10
suma ważnych odpowiedzi - 2072
średnia ocena - 4,87
Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?
Ilość odpowiedzi TAK - 1813
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 231
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 21
Ilość odpowiedzi NIE - 9
suma ważnych odpowiedzi - 2074
średnia ocena - 4,86
Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?
Ilość odpowiedzi TAK - 1611
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 331
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 88
Ilość odpowiedzi NIE - 38
suma ważnych odpowiedzi - 2068
średnia ocena - 4,70
Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?
Ilość odpowiedzi TAK - 1787
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 212
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 29
Ilość odpowiedzi NIE - 35
suma ważnych odpowiedzi - 2063
średnia ocena - 4,82
Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?
Ilość odpowiedzi TAK - 1730
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 261
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 53
Ilość odpowiedzi NIE - 24
suma ważnych odpowiedzi - 2068
średnia ocena - 4,79
Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?
Ilość odpowiedzi TAK - 1611
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 310
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 73
Ilość odpowiedzi NIE - 67
suma ważnych odpowiedzi - 2061
średnia ocena - 4,68
WNIOSKI
Po raz kolejny analiza liczbowa odpowiedzi respondentów pozwala stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału:
- W opinii niemal wszystkich respondentów prowadzący zajęcia zapoznali studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszych zajęć (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98%),
- Równie wysoko zostało przez respondentów ocenione realizowanie zajęć zgodnie z planem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98%),
- Bardzo wysoko ocenione zostało to, czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 94%),
- Tradycyjnie, bardzo wysoko oceniane zostało to, czy studenci/doktoranci/ uczestnicy studiów podyplomowych traktowani są przez prowadzących z szacunkiem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 97%),
- Bardzo wysoko zostało ocenione stosowanie przez prowadzących przejrzystych i obiektywnych kryteriów oceniania (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 97%),
- Zdecydowana większość respondentów poleciłaby prowadzącego dany przedmiot (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 93%).
Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.
Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2023/2024, semestr zimowy
Pytanie 7- Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego
WNIOSKI
Zdecydowana większość komentarzy respondentów odzwierciedla pozytywne oceny zajęć dydaktycznych, co jest zgodne z ocenami, które respondenci wyrazili w ramach zamkniętych pytań ankietowych.
Podobnie jak w dotychczasowych badaniach ankietowych, wśród odpowiedzi respondentów w większości podkreślane są następujące, pozytywne aspekty ocenianych zajęć oraz prowadzących:
- profesjonalne przygotowanie prowadzących do zajęć, dobór różnorodnych metod i form zajęć,
- zaangażowanie, ogromna wiedza prowadzących zajęć oraz ich życzliwość i szacunek do studentów,
- umiejętność rozbudzania wśród studentów zainteresowania omawianymi zagadnieniami.
Studenci wielokrotnie akcentują również indywidualne cechy prowadzących, które bardzo pozytywnie wpływają na sposób przekazywania przez nich treści merytorycznych oraz na relacje budowane ze studentami w trakcie zajęć.
Uwagi negatywne dotyczą – w pojedynczych przypadkach – głównie sposobu prowadzenia zajęć, kryteriów oceniania, kontaktów interpersonalnych. W ich przypadku zaleca się przełożonym przeprowadzenie rozmów wyjaśniających i dyscyplinujących pracowników, a także udzielić im wsparcia metodycznego.
Data dodania: 12 lutego 2025