W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2023/2024, semestr letni

Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2023/2024, semestr letni


Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?

Ilość odpowiedzi TAK - 1263
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 95
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 13
Ilość odpowiedzi NIE - 6
suma ważnych odpowiedzi - 1377
średnia ocena - 4,90


Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1188
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 158
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 18
Ilość odpowiedzi NIE - 8
suma ważnych odpowiedzi - 1372
średnia ocena - 4,84


Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?
Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1105
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 185
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 53
Ilość odpowiedzi NIE - 31
suma ważnych odpowiedzi - 1374
średnia ocena - 4,72


Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?

Ilość odpowiedzi TAK - 1230
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 98
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 27
Ilość odpowiedzi NIE - 14
suma ważnych odpowiedzi - 1369
średnia ocena - 4,86


Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?

Ilość odpowiedzi TAK - 1183
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 146
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 31
Ilość odpowiedzi NIE - 16
suma ważnych odpowiedzi - 1376
średnia ocena - 4,81


Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?

Ilość odpowiedzi TAK - 1100
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 186
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 43
Ilość odpowiedzi NIE - 46
suma ważnych odpowiedzi - 1374
średnia ocena - 4,70


WNIOSKI

Po raz kolejny analiza liczbowa odpowiedzi respondentów pozwala stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału:

  • W opinii niemal wszystkich respondentów prowadzący zajęcia zapoznali studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszych zajęć (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 99%),
  • Równie wysoko zostało przez respondentów ocenione realizowanie zajęć zgodnie z planem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 99%),
  • Bardzo wysoko ocenione zostało to, czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 93%),
  • Tradycyjnie, bardzo wysoko oceniane zostało to, czy studenci/doktoranci/ uczestnicy studiów podyplomowych traktowani są przez prowadzących z szacunkiem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 97%),
  • Bardzo wysoko zostało ocenione stosowanie przez prowadzących przejrzystych i obiektywnych kryteriów oceniania (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 97%),
  • Zdecydowana większość respondentów poleciłaby prowadzącego dany przedmiot (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 84%).


Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2023/2024, semestr letni


Pytanie 7- Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego


WNIOSKI

Zdecydowana większość komentarzy respondentów odzwierciedla pozytywne oceny zajęć dydaktycznych, co jest zgodne z ocenami, które respondenci wyrazili w ramach zamkniętych pytań ankietowych.

Podobnie jak w dotychczasowych badaniach ankietowych, wśród odpowiedzi respondentów w większości podkreślane są następujące, pozytywne aspekty ocenianych zajęć oraz prowadzących:

  • profesjonalne przygotowanie prowadzących do zajęć, dobór różnorodnych metod i form zajęć,
  • zaangażowanie, ogromna wiedza prowadzących zajęć oraz ich życzliwość i szacunek do studentów,
  • umiejętność rozbudzania wśród studentów zainteresowania omawianymi zagadnieniami.

Studenci wielokrotnie akcentują również indywidualne cechy prowadzących, które bardzo pozytywnie wpływają na sposób przekazywania przez nich treści merytorycznych oraz na relacje budowane ze studentami w trakcie zajęć.

Uwagi negatywne dotyczą – w pojedynczych przypadkach – głównie sposobu prowadzenia zajęć, kryteriów oceniania, kontaktów interpersonalnych. W ich przypadku zaleca się przełożonym przeprowadzenie rozmów wyjaśniających i dyscyplinujących pracowników, a także udzielić im wsparcia metodycznego.





Data dodania: 12 lutego 2025