W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dziennikarstwo i kultura mediów - studia drugiego stopnia

Dostępne specjalności na studiach drugiego stopnia:

  • dziennikarstwo prasowe i radiowe
  • rzecznik prasowy i specjalista PR
  • edytorsko-redaktorska


Celem studiów II stopnia na kierunku dziennikarstwo i kultura mediów jest wykształcenie absolwenta, który ma wszechstronne przygotowanie do pracy w mediach, instytucjach kultury, różnego rodzaju przedsiębiorstwach posiadających działy PR i zajmujących się budowaniem wizerunku oraz zarządzaniem informacją. Na zajęciach student zdobywa wiedzę z obszaru teorii mediów i komunikowania masowego, a w ramach poszczególnych specjalności przygotowuje się do wykonywania zawodu dziennikarza i specjalisty PR. Pozyskane na zajęciach kompetencje umożliwiają absolwentowi pracę w mediach, biurach promocji i public relations; reklamie a także w ośrodkach kulturalnych i placówkach samorządowych.

Studenci przygotowują się do pracy w zawodzie pod kierunkiem doświadczonych dziennikarzy mediów lokalnych, współpracujących z Uniwersytetem.

Absolwent specjalności: rzecznik prasowy i specjalista PR rozporządza wiedzą pozwalającą na zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz kulturowych zachodzących we współczesnym świecie zarówno na poziomie globalnym, jak też regionalnym i lokalnym. Posiada kwalifikacje i doświadczenie z zakresu nawiązywania kontaktów medialnych i instytucjonalnych, jest zatem w stanie reprezentować instytucje bądź organizacje oraz odpowiedzialnie i kompetentnie zarządzać informacjami, które przedostają się do mediów. Jako przedstawiciel public relations potrafi wybrać skuteczne strategie kontaktu z mediami. Czyni to zarówno poprzez organizację konferencji, wydarzeń medialnych, kontakt z dziennikarzami, eventy, jak i redagowanie określonego typu tekstów. Umie również działać w ramach postępowania w tzw. sytuacjach kryzysowych.

Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w: administracji publicznej, biurach rzecznika prasowego, sztabach wyborczych, sektorze medialnym, agencjach reklamowych i promocyjnych, agencjach public relations, biurach politycznych i organizacjach pozarządowych, komórkach PR małych i średnich firm, instytucjach europejskich.

Absolwent specjalności: dziennikarstwo prasowe i radiowe posiada kompetencje potrzebne do pracy w środkach masowego przekazu, sektorze publicznym, jak również w instytucjach kulturalnych. Dysponuje umiejętnościami planowania strategicznego, które może wykorzystać w różnego rodzaju organizacjach. Posiada umiejętność interpretowania zjawisk politycznych, społecznych i kulturowych, budować strategię komunikacyjną, markę bądź wizerunek wybranej instytucji itp.

Absolwent specjalności edytorsko-redaktorskiej jest przygotowany do pracy w wydawnictwach oraz redakcjach czasopism. W trakcie zajęć i praktyk zawodowych nabywa umiejętności merytorycznego i komputerowego przygotowania publikacji (opanowanie edytorów tekstu, podstaw typografii, zasad elektronicznego składania tekstu).

Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w: środkach masowego przekazu, redakcjach radia i telewizji, sektorze publicznym, organizacjach non-profit, działach promocji małych i średnich przedsiębiorstw, działach promocji różnych instytucji, redakcjach czasopism.

Ponadto wszyscy absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

 


Data dodania: 16 grudnia 2024