Wydarzenia
Nowe studia podyplomowe: Antropologia kulinarna oraz Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna
Data dodania: 06-09-2013
Zapraszamy do zapoznania się z nową ofertą studiów podyplomowych:
Antropologia kulinarna oraz Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna.
Planowane uruchomienie studiów: semestr letni 2014.
Studia podyplomowe Antropologia kulinarna
Nowa propozycja Wydziału Filologiczno-Historycznego obejmuje studia interdyscyplinarne z obszaru nauk humanistycznych. Skierowane są one do osób zajmujących się szeroko rozumianą kulinarystyką: do restauratorów, właścicieli i menadżerów instytucji prowadzących jakikolwiek rodzaj usług gastronomicznych, krytyków kulinarnych, autorów i wydawców książek o tematyce kulinarnej, redaktorów działów kulinarnych w czasopismach i mediach radiowych, telewizyjnych oraz sieci, techników żywieniowych.
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza tychże studiów w umiejętności świadomego uczestniczenia w kulturze kulinarnej i wykorzystania narzędzi kulturoznawczych w konstruowaniu zjawisk kulinarnych: zarówno w praktyce gastronomicznej, jak na poziomie krytycznego odbioru. Podczas zajęć można zapoznać się z historią i kulturą jedzenia związanymi z rytuałami, społecznymi, geograficznymi i religijnymi kontekstami spożywania pokarmów i napojów. Antropologiczna refleksja pozwala spojrzeć na żywność, jak i na sam proces jedzenia jako na zjawisko komunikacyjne, w którym konieczne jest operowanie pewnymi kodami kulturowymi. Studia zamierzają także zwrócić uwagę na narracyjny charakter procesów kulinarnych związanych z przygotowaniem posiłku, jego spożywaniem, ale także z jego obudową: przestrzenią kulinarną, paratekstami z nim związanymi (menu, nazwy lokali), które można wykorzystać w strategiach marketingowych. Ponadto, studia przygotowują do pisania recenzji kulinarnych oraz opinii na temat restauracji, prowadzenia programów i blogów kulinarnych, projektowania menu, dokonywania "rewolucji kuchennych" ze względu na charakter obiektu gastronomicznego, tworzenia designu odpowiadającego założonej narracji lokalu itp.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Program zajęć obejmuje 310 godzin zajęć z zakresu historii i antropologii jedzenia oraz zajęć warsztatowych.
Studia podyplomowe Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna
Nowa propozycja Wydziału Filologiczno-Historycznego skierowana jest do osób zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją w przedsiębiorstwach, organizacjach i urzędach czy placówkach administracji publicznej. Celem studiów jest wyposażenie słuchacza tychże studiów w umiejętności świadomego kształtowania swojego wizerunku jako znaku firmy, którą reprezentuje, oraz w umiejętności zabierania publicznie głosu, występowania, przyjmowania roli rzecznika i kontaktu z mediami. W tym celu program studiów chce wyposażyć w umiejętności psychologiczne, m.in. radzenia sobie w sytuacjach stresowych i w konieczności działania pod presją; narzędzia komunikacyjne związane z wizerunkiem publicznym, uwzględniające praktyczne elementy komunikowania w mediach poprzez różne typy ekspresji kulturowej oraz wiedzę i umiejętności retoryczno-językowe w zakresie środków perswazji, erystyki, socjotechniki, mnemotechniki itp.
Sylwetka absolwenta:
Słuchacze podyplomowych studiów Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna zdobędą wiedzę dotyczącą procesów odpowiedzialnych za właściwą komunikację międzyludzką, psychologicznych uwarunkowań mających wpływ na kształtowanie wizerunku i jego społeczny odbiór. Poznają podstawowe zagadnienia z zakresu psychologii społecznej z uwzględnieniem kwestii związanych z pojęciem asertywności. Nabyta wiedza w odniesieniu do sztuki wystąpień publicznych, sposobów werbalnej i niewerbalnej komunikacji, elementów socjotechniki, sprawdzona podczas zajęć warsztatowych, pozwoli na świadome i efektywne posługiwanie się słowem z zachowaniem zasad etyki, ale także estetyki wypowiedzi. Proces nauczania oparty na tradycji retoryki i erystyki w źródłowym rozumieniu tych dziedzin wiedzy, z uwzględnieniem zasad moralnych usprawni w absolwentach perswazyjną skuteczność pozbawioną atrakcyjnej pokusy wszelkiego rodzaju manipulacji.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Program zajęć obejmuje 230 godzin zajęć teoretycznych i warsztatowych z zakresu psychologii, komunikacji kulturowej, retoryki i emisji głosu.