Dla kandydatów - kierunki studiów - Filologia, specj. filologia germańska (kształcenie od podstaw) - studia pierwszego stopnia
Dla kandydatów - kierunki studiów - Filologia, specj. filologia germańska (kształcenie od podstaw)
Filologia, specj. filologia germańska (kształcenie od podstaw) - studia pierwszego stopnia,
stacjonarne (dzienne)
Od kandydata nie jest wymagana znajomość języka niemieckiego - program studiów przewiduje intensywną naukę języka na pierwszym roku studiów. Kandydat powinien być osobą kreatywną, potrafiącą pracować w zespole, gotową do udziału w projektach edukacyjnych w kraju i za granicą.
Po pierwszym semestrze studiów studenci specjalności wybierają specjalizację: język niemiecki zawodowy z językiem hiszpańskim lub język niemiecki zawodowy z językiem angielskim. Utworzenie specjalizacji możliwe jest dla grupy co najmniej 25 osób.
Absolwent filologii germańskiej - specjalizacja język niemiecki zawodowy z językiem hiszpańskim lub angielskim:
- posiada wszechstronną wiedzę i umiejętności w zakresie języka niemieckiego w mowie i w piśmie;
- dysponuje podstawowymi wiadomościami językoznawczymi, literaturoznawczymi i kulturoznawczymi oraz historycznymi dotyczącymi niemieckiego obszaru językowego;
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu specyfiki języków specjalistycznych: języka ekonomii, języka korespondencji handlowej i urzędowej, języka turystyki i usług przewodnickich, języka finansów i bankowości. Zna podstawowe techniki i strategie przekładu;
- w odniesieniu do języka hiszpańskiego lub angielskiego ma podstawową wiedzę językoznawczą oraz posiada podstawową wiedzę o wybranych elementach kultury krajów tego języka. Orientuje się w strukturach i relacjach społecznych oraz zachowaniach społeczno-kulturowych w obszarze studiowanych języków;
- posiada przygotowanie do pracy w gospodarce i administracji w charakterze pracownika biurowego, sekretarki, pilota wycieczek zagranicznych, specjalisty/asystenta ds. kontaktów z zagranicą w jednostkach administracji państwowej i samorządowej oraz biurach podróży, firmach produkcyjnych, hotelach i jednostkach medycznych, gastronomicznych, handlowych i usługowych współpracujących z partnerami zagranicznymi.