- » System Zapewnienia Jakości Kształcenia
- » Komisje kierunkowe weryfikujące efekty uczenia się
- » Dydaktyka w szkole wyższej
- » Toki studiów
- » Programy studiów
- » Programy wyrównawcze w roku akademickim 2023/2024
- » Programy wyrównawcze w roku akademickim 2022/2023
- » Programy wyrównawcze w roku akademickim 2021/2022
Dydaktyka » Dydaktyka w szkole wyższej » Dydaktyka szkoły wyższej - literatura przedmiotu
Bauman T., Dydaktyka szkoły wyższej-ujęcie dyscyplinarne, [w:] Problemy edukacji w szkole wyższej, red. A. Szeląg, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006;
Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009;
Bogusz J., Metody aktywizacji studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej, Wyd. PWN, Warszawa 1975;
Brzezińska A., Brzeziński J., Eljasz A., Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 2004;
Brzeziński J., Co to znaczy być dzisiaj człowiekiem uniwersytetu?, „Nauka" 2000, nr 4;
Chwalba A., Współczesne problemy dydaktyki akademickiej, [w:] W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Kraków 2004;
Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007;
Denek K., Cele edukacji w szkole wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Denek K., Tendencje przemian uniwersytetu, [w:] Uniwersytet. Społeczeństwo. Edukacja, red. W. Ambrozik, K. Przyszczypkowski, Poznań 2004;
Edukacja uniwersytecka w warunkach zmiany kulturowej, red. A. Kobylarek, J. Semkow, Wrocław 2008;
Enkelmann N., Charyzma, Warszawa 2000;
Fenstermacher G., Soltis J., Style nauczania, Warszawa 2000;
Gnitecki J., Aksjologiczne podstawy stanowienia celów edukacyjnych szkoły wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Góralska R., Podstawowe zadania edukacyjne szkoły wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Hendryk C., Takt pedagogiczny,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Juszczyk S., Nowe środki informacji w kształceniu akademickim. Ujęcie konstruktywistyczno-kogniwistyczne,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Kloc K., Chmielecka E. (red.), Dobre obyczaje w kształceniu akademickim, Warszawa 2004;
Krajewska A., Jakość kształcenia uniwersyteckiego - ujęcie pedagogiczne, Białystok 2004;
Kruszewski K., Kształcenie w szkole wyższej, Warszawa 1988;
Kulpa A., Normy rzetelności naukowej i oceny ich przestrzegania w badanych środowiskach naukowych, [w:] Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;
Legowicz J., The University Teacher. Professional ethos and educational model, „Życie szkoły wyższej", R XXXIV, 1986, s. 155-173;
Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;
Lewowicki T., Proces kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 1988;
Nalaskowski A., Promotorzy i doktoranci (andragogiczna galeria typów), [w:] A. Nalaskowski, Widnokręgi edukacji, Kraków 2002;
Palka S., Aktualne tendencje w dydaktyce akademickiej, [w:] Studenci we wspólnocie akademickiej, red. D. Skulicz, Kraków 2007;
Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013;
Schrade U., (red.), Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, Warszawa 2010;
Sitarska B., (red.), Jakość kształcenia w szkole wyższej moda czy konieczność? Siedlce 2000;
Solska E., Zmierzch kultury uniwersytetu, [w:] Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;
Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Kraków 2013;
Świerzbowska-Kowalik E., Nauczyciele akademiccy i studenci, „Nauka i szkolnictwo wyższe", 1993 nr 1;
Tchorzewski de M. A., Etyka zawodu nauczyciela akademickiego. Między tradycją a współczesnością,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Tchorzewski de M. A., Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego (między dyskursywnym sporem a onirycznym dialogiem) ,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;
Tomalska H. (red.), Z zagadnień dydaktyki szkoły wyższej, Nowy Sącz 2001;
Wójcicka M., Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, Warszawa 2001;
Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego, red. A. Rozmus, Warszawa 2010.
(opr. M. Janik)